maandag 28 juli 2014

Sexvertising and more

Iets waar ik mij al heel lang aan erger is hoe bedrijven tegenwoordig op een zo akelig mogelijke manier klanten aan zich willen binden door hen te shockeren, voor te liegen en, stiekem mijn favoriet, op te winden. 

Neem nou de nieuwe Calvin Klein campagne: #MyCalvins waar "klanten", je kan mij niet doen geloven dat iedereen die een Calvin Kleintje draagt een smoking body heeft, worden gevraagd een foto van zichzelf op social media te zetten waarop zij hun amazing figure showen met hun favoriete onderbroekmerk aan. 
Oké, ik moet toegeven dat dit mij verre van irriteert. Maar kom op. Hoe erg ik ook van de campagnes van Abercrombie & Fitch houd..  naakte mensen op een olifant? Waar zijn we nu in godsnaam mee bezig.

Ook het Italiaanse Benetton en Amerikaanse American Apparel weten al tijden hoe zij de pers wakker moeten schudden. Benetton met campagnes die totaal niks met mode te maken hebben, zoals de beroemde World meets HIV AIDS advertentie uit 1992 en American Apparel met zijn signature pornografische campagnes inclusief lots of pubic hair.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten