maandag 16 juni 2014

A fashion faux pas?

Huisvrouwen, kampers en yoga-docenten. Het zullen niet per definitie de personen zijn die jij ambieert, laat staan ziet als fashion icons, maar een ding hebben de meesten met elkaar gemeen: ze beschikken over minimaal 1 paar Birkenstocks. 

De gezondheidssandaal heeft door de jaren heen niet zo'n beste reputatie opgebouwd. Waar de slippers voorheen vaak door oude kruidenvrouwtjes werden gedragen, heeft de lower part of the society een stempel op dit schoeisel weten te drukken. Een stempel van trashyness, laagheid en duidelijk geen enkel gevoel voor stijl. 

Maar zoals dat ook bij de skinny jeans het geval was, hebben de fashionista's MK en Ashley Olsen met een kleine swiep van hun toverstaf, en vast heel wat PR-cash, ook van dit lelijke eendje een waar it-item weten te maken. 

So forgive me father for I have sinned. Ik verwelkom bij deze, geheel zonder schaamte, mijn eerste paar Birkenstocks. Dat het maar een prachtige zomer mag worden en ik deze schatjes helemaal afgetrapt de vuilnisbak in kan gooien, want volgend jaar sla ik mijzelf vast met een hamer voor hoe ik er deze zomer bij heb gelopen. 

2 opmerkingen: